Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce VoIP aplikací ve statistikách síťového provozu
Havelka, Ondřej ; Tobola, Jiří (oponent) ; Žádník, Martin (vedoucí práce)
VoIP aplikace umožňují rychlou a levnou komunikaci prostřednictvím internetu. Díky masivnímu rozšíření těchto aplikací v posledních několika letech dochází k nárůstu VoIP provozu, který je třeba umět rozlišit od ostatního provozu. Detekce VoIP aplikací také souvisí s potřebou monitorování dat a klasifikace síťového provozu. Práce se zaměřuje na detekci těchto aplikací: GTalk, ICQ, Skype, WLM a Yahoo. Jsou zde představeny dvě detekční techniky. První je založena na chování VoIP aplikací. Tato technika využívá statistické vlastnosti toků, jako jsou četnost paketů a jejich velikost. Druhá metoda je založená na hledání vzorů v obsahu paketů, kterými jsou přenášena zvuková data pomocí protokolu RTP. Funkčnost metod byla experimentálně ověřena a výsledky jsou v práci prezentovány.
Návrh a implementace generické ústředny VoIP s využitím funkcionálního programování
Kidoň, Marek ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabýva návrhem a implementací generické ústředny. Při implementaci byl použit jazyk Erlang, především díky jeho příznivým vlastnostem vzhledem k implementaci telefoního software. Práce také pojednává o deklarativním programování, jazyku Erlang a jeho konkrétních vlastnostech, výhodách a jeho nevýhodách. Na několika jednoduchých příkladech je pak úkázána funkčnost výsledné aplikace, která se jmenuje Genericka Ústředna. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky a návrh Generické Ústředny je porovnán s návrhem ústředny Asterisk.
Detekce VoIP aplikací ve statistikách síťového provozu
Havelka, Ondřej ; Tobola, Jiří (oponent) ; Žádník, Martin (vedoucí práce)
VoIP aplikace umožňují rychlou a levnou komunikaci prostřednictvím internetu. Díky masivnímu rozšíření těchto aplikací v posledních několika letech dochází k nárůstu VoIP provozu, který je třeba umět rozlišit od ostatního provozu. Detekce VoIP aplikací také souvisí s potřebou monitorování dat a klasifikace síťového provozu. Práce se zaměřuje na detekci těchto aplikací: GTalk, ICQ, Skype, WLM a Yahoo. Jsou zde představeny dvě detekční techniky. První je založena na chování VoIP aplikací. Tato technika využívá statistické vlastnosti toků, jako jsou četnost paketů a jejich velikost. Druhá metoda je založená na hledání vzorů v obsahu paketů, kterými jsou přenášena zvuková data pomocí protokolu RTP. Funkčnost metod byla experimentálně ověřena a výsledky jsou v práci prezentovány.
Návrh a implementace generické ústředny VoIP s využitím funkcionálního programování
Kidoň, Marek ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabýva návrhem a implementací generické ústředny. Při implementaci byl použit jazyk Erlang, především díky jeho příznivým vlastnostem vzhledem k implementaci telefoního software. Práce také pojednává o deklarativním programování, jazyku Erlang a jeho konkrétních vlastnostech, výhodách a jeho nevýhodách. Na několika jednoduchých příkladech je pak úkázána funkčnost výsledné aplikace, která se jmenuje Genericka Ústředna. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky a návrh Generické Ústředny je porovnán s návrhem ústředny Asterisk.
VoIP - nový způsob komunikace
Černý, Jan ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Škop, Miroslav (oponent)
Tématem této bakalářské práce je IP telefonie, jakožto nový způsob komunikace, který je schopný plnohodnotně nahradit stávající analogovou telefonii. Cílem je představit prostředí ve kterém VoIP funguje, jeho principy a závěrem samotné nasazení v praxi. Práce je rozdělená do tří částí. První část se zabývá zmíněným prostředím, používanými vrstvami a protokoly modelu OSI a TCP/IP. Část druhá se zaobírá už samotnou technologií VoIP. Od digitalizace hlasu až k jeho přenosu pomocí různých protokolů. Zmíněn je jak starší signalizační protokol H.323, tak jeho nástupce SIP. Dále jsou probrány různé typy a hrozby VoIP a v neposlední řadě pojmy jako kvalita služby QoS, či ENUM. Obsahem třetí, poslední, části práce je případová studie nasazení této technologie v praxi. Zde je vidět nad čím se musíme zamyslet při zavádění této technologie, ale hlavně kolik se dá měsíčně ušetřit, jak velká je počáteční investice a jaká je její návratnost.
Telefonie
Bačák, Marian ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce)
Práce podrobně specifikuje možnosti telefonie a její jednotlivé technologie. Současně je zde srovnání nákladů na jednotlivé druhy telefonie včetně nastínění vývoje trhu po politických změnách v zemi. Na konkrétním příkladu je znázorněna efektivnost a návratnost investice při přechodu na jinou technologii.
Návrh, implementace a správa firemních VoIP sítí
Montško, Marián ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Švihlík, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem, implementací a správou datové a VoIP sítě. První část práce pojednává o teoretických poznatcích, které se dělí na dvě oblasti: ITIL (IT Infrastructure Library) a VoIP (Voice over IP). Druhou částí práce je praktický příklad, kde postupně řeším návrh, implementaci a správu služeb dle ITIL v nástroji OTRS.
Technologie VoIP
Stieranka, Michal ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce) ; Eyberger, Milan (oponent)
Práce nabízí principy moderních telekomunikačních technologií, zejména se zaměřuje na technologii VoIP (Voice over IP), neboli na Internetovou telefonii. První dvě části se soustředí na popis klasických telekomunikačních a datových technologií. Čtenář tak získá či si prohloubí znalosti principů klasické telefonie, seznámí se zde například s funkcí telefonních ústředen a telefonních linek, s různými technologiemi přenosu hlasu po pevných linkách apod. Dále čtenář získá nezbytný základ principů datových sítí. Třetí část je plně věnována technologii VoIP. Poslední část přináší praktické zkušenosti s používáním VoIP telefonů.
Proměny konkurence na českém telekomunikačním trhu
Ryba, Jakub ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Dočkálek, Libor (oponent)
Diplomová práce ?Proměny konkurence na českém telekomunikačním trhu? je zaměřena především na analýzu nedávného turbulentního vývoje telekomunikací v České republice. Se zaměřením na společnost Telefónica O2 Czech Republic,a.s. práce popisuje hlavní faktory, které telekomunikační trh utvářely v uplynulých letech ? zabývá se významnými tržními aliancemi i otázkou regulace odvětví. Závěr práce je věnován hlavním trendům v telekomunikacích, kterými jsou především fixní a mobilní konvergence, VoIP, sítě třetí generace (3G), mobilní virtuální operátoři (MVNO) a televize přes IP (IPTV).
STUDIE ROZVOJE BROADBANDU V ČESKÉ REPUBLICE
Mohr, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Mastník, Miloš (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje širokopásmového připojení (broadbandu) k Internetu v České republice. Snaží se odpovědět na otázky nízké penetrace domácností Internetem u nás a překážek jejího rozvoje. Práce ve své úvodní části obsahuje analýzu v Česku nejrozšířenějších dostupných možností připojení k Internetu a jednotlivých nabízených služeb včetně formulace nutných podmínek na trhu pro rozvoj broadbandu v ČR. Na tuto analýzu navazuje kapitola trendů v oblasti broadbandu, tedy pohled na plány významných subjektů v Česku i ve světě, na současnou do jisté míry latentní poptávku po službách využívajících broadband infrastrukturu a projektované zákaznické potřeby. Z této analýzy vyplývají důležité závěry, které jsou následně využity pro formulaci doporučení v podobě klíčových faktorů úspěchu firem působících na broadband trhu. Další text práce se rovněž zabývá současným stavem GTS Novera a dívá se i na její veřejně dostupné plány dalšího rozvoje. Načerpané teoretické znalosti jsou následně použity ke zpracování samotného přínosu práce, jímž je case studie zasíťování modelového pražského sídliště broadband infrastrukturou a navržení reálného technicko-ekonomicko-obchodního modelu pro společnost GTS Novera k realizaci byznys plánu v těchto konkrétních podmínkách. Následně jsou tyto výsledky zasazeny do rámce studie návratnosti investice s návrhem nových služeb pro další rozvoj společnosti GTS Novera.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.